This user has not added any information to their profile yet.
Kategória #1: RE-think ~ Meníme filozofiu dovnútra a von
Kategória sa týka spoločnosti ako takej a jej vzťahov dovnútra a von napr. nová firemná kultúra, zavedenie tzv. bezodpadovej (zero-waste) kancelárie, stratégie pre plasty, ESG vykazovanie, stratégia k uhlíkovej neutralite, klimatický akčný plán, zavedenie zeleného obstarávania/nákupov, boj proti greenwashingu, podpora edukácia (B2B, B2C, voči vlastným zamestnancom), lokálnych a/alebo medzinárodných spoluprác atď.
Uhlíková neutralita - hlavný cieľ
Spoločnosť si dáva za cieľ kvantitatívnym meraním nastaviť vlastnú stratégiu znižovania produkcie CO2 v rámci svojej prevádzky. V identifikovaných oblastiach s najväčšou produkciou CO2 sa zaväzuje k postupnému znižovaniu produkovaných emisií. Hlavným cieľom je dosiahnutie uhlíkovej neutrality v roku 2040. Zároveň sa zaväzuje transparentne pravidelne uverejňovať správy o stave produkovaných emisií spoločnosti.
Kategória #2: RE - design ~ Inovujeme postupy a biznis modely
Pomôčka: Cirkulárny dizajn-Zvyšovanie recyklovaného obsahu alebo zavádzanie zdieľanej ekonomiky, servitizácie atď., použitie recyklátu
Rozšírenie portfólia tovarov/výrobkov s nižším dopadom na životné prostredie – spoločnosť sa zaväzuje získať environmentálne značenie/certifikácie u vlastných výrobkoch – Záväzok tvorí 30% portfólia ponúkaných produktov.
Kategória #3: RE-duce ~ Predchádzame tvorbe a znižujeme množstvo emisií, odpadu, zdrojov a energií
Do tejto kategórie patria napríklad opatrenia v oblasti prevencie a znižovania vzniku odpadov, obalov, objemu plastov, znižovania uhlíkovej stopy alebo vyhlásenia uhlíkovej neutrality.
Znižovanie množstva použitých obalov – zníženie o 30% vrátané plastov, papiera
Efektivita transportu a logistiky – zníženie najazdených kilometrov o 20% služobných automobilov v rámci transportu tovarov a 20% zníženie pre služobné cesty zamestnancov
Kategória #4: RE-use ~ Hľadáme cesty ako opätovne používať zdroje a opravovať výrobky tak, aby sme predĺžili ich životnosť
Môže zahŕňať napríklad ciele v oblasti predĺženia životnosti výrobku vďaka starostlivosti, opätovnému použitiu, oprave, repasovaniu, dostupnosti náhradných dielov, recyklovateľnosti obalov alebo výrobkov po konci ich životnosti.
Náhrada jednocestných transportných obalov - 50% z celkového množstva transportných obalov
Kategória #5: RE-cycle ~ Zbierame, triedime a recyklujeme, čím uzatvárame a predlžujeme tok zdrojov v ekonomike
Môže ísť napríklad o vytvorenie systému riadneho triedenia odpadu vo všetkých budovách a zabezpečenie ich recyklácie, zabezpečenie riadneho triedenia a následnej recyklácie vo výrobných prevádzkach (uveďte ako), spoločnosť v rámci poskytovania služieb zákazníkom poskytuje infraštruktúru triedenia, spoločnosť zabezpečuje triedenie a následné kompostovanie biologicky rozložiteľného kuchynského odpadu (BRKO) vo vlastnej prevádzke, spoločnosť zabezpečuje triedenie a následné kompostovanie BRKO treťou oprávnenou osobou atď.
Spoločnosť zabezpečí spätný zber odpadov a ich materiálové zhodnotenie. – 80% všetkých vzniknutých odpadov
Nepredané zvyšky zeleniny, ovocia – budú poskytnuté v zmysle platnej legislatívy organizáciám alebo subjektom na ďalšie využitie. V prípade, že sa stanú odpadom budú materiálovo zhodnotené/skompostované a kompost následne využitý/poskytnutý spolupracujúcim farmárom. – 0% odpadu na skládky
Zakúpenie vlastného technologického zariadenia na spracovanie biologicky rozložiteľného odpadu.
Tu nájdete hodotenie cieľov predložených danou spoločnosťou nezávislým expertom. Pri validácií cieľov bude prihliadané na tri základné kritériá a to 1/ Slovenská pôsobnosť 2/ Uskutočniteľnosť 3/ Merateľnosť